Reisverzekering

Met een reisverzekering ga je altijd gerust op vakantie. Vraag hier uw offerte aan.

De verzekeringen tijdens de vakantie

Wenst u verzekerd te zijn tijdens uw verblijf in het buitenland? We vertrouwen op Europ Assistance die sinds meer dan 50 jaar een onovertroffen internationaal netwerk ontwikkeld heeft van 750.000 dienstverleners om u wereldwijd en 24 uur op 24 ter hulp te snellen.
U kan uw contract online onderschrijven vanaf de beveiligde site van Europ Assistance en u zal verzekerd zijn binnen de 24u.

Door gebruik te maken van een van de linken op deze pagina hier aanwezig, bent u zeker dat uw contract door ons beheerd zal worden.


Jaarlijkse reisverzekering - Vertrek het hele jaar door met een gerust gemoed op vakantie

Een jaarlijkse reisverzekering die u het hele jaar door en 24u op 24 de beste bescherming biedt voor al uw reizen in het buitenland: verblijven, citytrips, reizen...
Wij organiseren uw bijstand onmiddellijk en overal ter wereld. U kan uw reisverzekering aanvullen met pechverhelping, een reisannulatieverzekering en een bagageverzekering.

Overal ter wereld

Honderdduizenden partners 24u/24 klaar om in actie te schieten
Europ Assistance is dicht bij u aanwezig dankzij haar uitgebreid plaatselijk netwerk en haar call center dat in Brussel (Oudergem) gevestigd is. Maar Europ Assistance is ook aanwezig overal ter wereld dankzij een sterke internationale verankering en haar professionele correspondenten en partners die elk moment klaarstaan om alle nodige middelen in te zetten om u zo spoedig mogelijk te helpen.

Als eerste aan uw zijde

Bijstand: ons beroep sinds meer dan een halve eeuw
Dankzij een ervaring van meer dan 50 jaar kunt u bij Europ Assistance rekenen op een volledige bescherming wanneer u op reis gaat. Wij bieden u ook mobiliteitsoplossingen op maat en bijstandsformules die aan uw dagelijkse behoeftes beantwoorden. Voor ons is bijstand immers geen belofte, maar een echt beroep.

Bent u aangesloten bij Europ Assistance en hebt u een medisch probleem in het buitenland?
Hoe vraagt u een medische bijstand aan?

Met wie neemt u eerst contact op?
– In geval van nood (dringende medische hulp nodig): neem altijd eerst contact op met de plaatselijke hulp- of nooddiensten. (Binnen de Europese Unie is het internationaal noodnummer 112.)
– Bij medische problemen: raadpleeg altijd eerst een geneesheer ter plaatse of, indien dit niet mogelijk is, ga naar een ziekenhuis.

De te volgen stappen

  1. Overhandig uw Europese Ziekteverzekeringskaart aan de plaatselijke behandelende geneesheer of aan het plaatselijke ziekenhuis.
  2. Verwittig Europ Assistance zo snel mogelijk, en liefst binnen de 48u, en vermeld ons:
    – uw naam, contractnummer, geboortedatum, adres in België;
    – de exacte plaats waar u zich bevindt en het telefoonnummer (gsm) waarop men u kan bereiken;
    – eventueel de gegevens van uw huisarts en van de personen die verwittigd moeten worden;
    – bij ziekenhuisopname: de exacte gegevens van het ziekenhuis en van de arts die verantwoordelijk is voor uw dossier.

Indien ambulante zorgen nodig zijn, vraag altijd om een medisch rapport ter attentie van onze artsen.
In geval van dringende medische hulp zal onze arts contact opnemen met de behandelende geneesheer ter plaatse om te beslissen of een repatriëring of een overplaatsing naar een ander medisch centrum aangewezen is.

Aanvraag tot terugbetaling van medische kosten

  1. Leg eerst uw documenten voor aan uw ziekenfonds.
  2. Stuur ons nadien de originele afrekening van het ziekenfonds door, samen met een kopie van de facturen en uw rekeningnummer.